CLUB SHOW 27.5.2022

8.1.2022

Yhdistyksemme järjestää tänä vuonna ensimmäisen oman Club Shown Joensuussa. Vaikka Club Show on epävirallinen näyttely, toivomme siitä tulevan merkittävän ja arvostetun tapahtuman kääpiöbullterrieriharrastajien keskuudessa. Club Show’n tuomarivieraiksi kutsutaan kääpiöbullterrierikasvattajia tai rotumme erikoistuomareita kaikkialta maailmasta. Tänä vuonna tuomaroinnista vastaa Sherrill Goodwin, Kennel Spitewinter, Iso-Britanniasta.

Club Show’ssa mukaillaan englantilaistyyppistä arvostelumuotoa. Urokset ja nartut arvostellaan erikseen, kuten muissakin näyttelyissä, mutta kustakin luokasta sijoitetaan viisi parasta koiraa neljän sijaan. Lopuksi luokkavoittajat kilpailevat keskenään. Club Show’ssa on useita kilpailuluokkia niin pennuille kuin aikuisille koirille. Myös veteraani-ikäiset koirat on huomioitu. Kaikki koirat saavat kirjallisen arvostelun.

Tässä arvosteluluokat vielä tarkemmin.

Pentuluokka 5-7 kk / Puppyclass 5-7 months

Pentuluokka 7-9 kk / Puppyclass 7-9 months

Junioriluokka 9-12 kk / Juniorclass 9-12 months

Junioriluokka 12-18 kk / Juniorclass 12-18 months

Nuortenluokka 18-24 kk / Yearling 18-24 months

Noviisiluokka / Novice     24 kk täyttäneille, joilla ei ole SERT virallisesta  näyttelystä / over 24 months, no CC from official show

Avoin luokka / Open         kaikille paitsi muotovalioille, yli 2 v / open to all except champions, over 2 years

Valioluokka / Champion   vain muotovalioille / only champions

Veteraaniluokka 7–10 v / Veteranclass 7-10 years

Erikoisveteraani yli 10 v / Special Veteran over 10 years

Lemmikkiluokka / Petclass  Kääpiöbulleille, jotka eivät voi kosmeettisen vian vuoksi osallistua virallisiin näyttelyluokkiin esim luppakorvaiset, kivesvikaiset jne / Minibulls whom have cosmetic faults which are not approved entering for official dog shows eg. Floppy ears, one testicle etc.

Kasvattajaluokka / Breeders class    Kasvattajan neljä koiraa, myös pennut saavat osallistua kasvattajaryhmään, vähintään kaksi eri yhdistelmää / Group of  four dogs bred by  same breeder, puppies allowed to take part in as well, minimum two different litters