Petotestit lahjakortin arvonta

13.4.2021

Haluatko testata koirasi rohkeutta?
-Ota osaa petotesti- arvontaan!

Petotestit on yksi virtuaalinäyttelymme tukijoista ja lahjoittanut 60 euron lahjakortin petotestiin.
Arvomme tämän lahjakortin näyttelyyn osallistuvien tai yhdistyksemme minibullin omistajajäsenten kesken (jäsenmaksu maksettu 2021).
Osallistu allaolevalla lomakkeella 26.4.2021 mennessä!

Lahjakortin voittivat Jenni Vuorio ja Hoppingham's Red Bull Gives You Wings, Suomen Kääpiöbullterrierit ry onnittelee!

Toivottavasti saamme nähdä myöhemmin muutaman kuvan kuinka heillä sujui!

Kääpiöbullterrierit Petotesteissä®
Kääpiöbullterriereitä on käynyt testeissä useampia ja reaktioita on ollut tietenkin laidasta laitaan, kuten kaikkien rotujen kohdalla. Osalta löytyy hurjaakin tempperamenttia ja sinnikkyyttä sekä taistelutahtoa. On löytynyt kääpiöbullterriereitä, joiden mielestä se on todellakin se peto, joka saa luvan väistää. Löytyy myös turhankin rohkeita koiria, jotka tosielämän petokohtaamisessa olisivat vaarassa. Toimintakykyä tuntuu rodussa olevan kohtalaisesti, vähintään siihen poistumiseen paikalta. Kaikki koirat ovat jännän tilanteen tultua yleensä saaneet jalat alleen tarvittaessa, mikäli rohkeutta ei ole ollut riittävästi minkäänlaiseen karkotusyritykseen. Poistuminen paikaltakin vaatii koiralta aina toimintakykyä. Petotesteissä käyneissä kääpiöbullterriereissä on ollut serkkujaan bullterriereitä enemmän toimintakykyä ja rohkeutta. Koirat ovat palautuneet testeistä aina vähintään melko nopeasti. Koira-aggressiivisetkin yksilöt ovat toisinaan petojen kanssa käyttäytyneet hyvin rauhanomaisesti, jopa mielistellen petoja. Rodussa hyvänä piirteenä on näkynyt se, ettei koirista ole tähän mennessä havaittu testistä palautumisessa juurikaan ihmisiin kohdistuvaa päälle jäänyttä aggressiota, ei silloinkaan, vaikka koirat olisivat puolustaneet testissä
hurjastikin. Osalle koirista Petotesti tarjoaa loistavan mahdollisuuden purkaa koirien käyttäytymistarpeita – koirat kun ovat erilaisia yksilöitä ja tarpeetkin hyvin erilaisia.
Lopuksi:
Aina kannattaa muistaa, että testissä ollut koira on se sama ”Maailman Paras koira” testin jälkeenkin!
Testistä saa aina tarkan kirjallisen sekä kattavan suullisen palautteen. Jokainen testiin osallistunut koira saa myös upean diplomin muistoksi - jokaiselle pedolle on oma diplominsa.
Kaikilla osallistujilla sekä myös yleisöllä on mahdollisuus vapaasti kysellä testaukseen ja koirien käyttäytymiseen liittyen, mikäli mieleen tulee jotain kysymyksiä. Kysymyksiä kannattaa esittää rohkeasti!
Petotestit ovat yhteistyössä myös mm. eri yliopistotutkijoiden, koirankouluttajien ja muiden koiramaailman yhteistyötahojen kanssa sekä pyrimme jatkuvasti kehittymään ja kehittämään Petotestejä.
Kaikenlainen palaute on meille mieluista ja tärkeää - olemme vilpittömän kiitollisia kaikesta saamastamme postista, niin ruusuista, risuista, iloisista sattumuksista kuin mistä tahansa testeihin liittyvästä postista. Näin pystymme samalla myös kehittämään testejä edelleen.

Tervetuloa Petotesteihin – testausta vuodesta 2012 alkaen!
Terveisin,
Petotestitiimin väki