Club Show 2024

Yhdistyksemme järjestää tänä vuonna 6.7.2024  Club Shown  jälleen pääerikoisnäyttelymme  Terri-Erin yhteydessä Oulussa.
Näyttelypaikka on Kukkulanraitti 100, Kontio, ja tuomarina Jari Laakso.

Club Show’ssa on englantilaistyyppinen arvostelu. Urokset ja nartut arvostellaan erikseen, kuten muissakin näyttelyissä, mutta kustakin luokasta sijoitetaan viisi parasta koiraa neljän sijaan. Lopuksi luokkavoittajat kilpailevat keskenään. Kaikki koirat saavat kirjallisen arvostelun ja näyttelyn tuotto ohjataan minien terveyden edistämiseen.

Näin Club Show etenee

Koirat arvostellaan luokittain luettelon mukaisessa järjestyksessä. Koirista annetaan kirjallinen arvostelu.
Kirjallinen yksittäisarvostelu edeltää kilpailuluokkaa. Koirille ei tässä vaiheessa anneta laatupalkintoa, mutta ne arvostellaan mahdollisimman tarkoin verraten koiran rakenteellisia ominaisuuksia suhteessa rotumääritelmään.

Yksittäisarvostelun jälkeen seuraa kilpailuarvostelu. Kilpailuarvostelussa tuomari sijoittaa viisi (5) parasta koiraa paremmuusjärjestykseen.
Nämä saavat merkinnän sijoituksesta arvosteluunsa sekä sijoitukselle varatun palkinnon. Paras uros- tai paras narttuluokkaan pääsevät kilpailemaan kaikkien luokkien voittajakoirat (lukuunottamatta pentuluokkia). Nämä sijoitetaan järjestykseen 1-5.
Paras uros ja paras narttuluokan voittajat kilpailevat lopuksi BIS voitosta.

Koira voi kasvattajaluokkaa lukuun ottamatta kilpailla vain yhdessä arvosteluluokassa, joka ilmoittajalla on mahdollisuus valita sääntöjen mukaan.

Urokset ja nartut arvostellaan erikseen lukuun ottamatta rotunsa paras- (esim. pentu, juniori, veteraani, lemmikki), näistä voittajista tulee BIS – esim.pentu ja toiseksi tullut Runner-Up pentu, näin tapahtuu myös muissa edellä mainituissa luokissa voittavan uroksen ja nartun kesken.  Best in Show-kilpailussa paras uros ja paras narttu kilpailevat koko näyttelyn komeimman/kauneimman koiran palkintosijasta. Toiseksi tässä kilpailussa tullut kruunataan Runner-Up tittelillä.

Kilpailuarvostelun sijoitukset osoitetaan seuraavin värein:
1. punainen
2. sininen
3. keltainen
4. vihreä
5. vaalean vihreä

Näyttelyssä jaettavat palkintoruusukkeet:
Kilpailuarvosteluruusukkeet sijat 1-5

BIS
RUNNER-UP

BIS-pentu
RUNNER-UP-pentu

BIS-juniori
RUNNER-UP-juniori

BIS-veteraani
RUNNER-UP-veteraani

BIS-kasvattaja
RUNNER-UP-kasvattaja

BIS Lemmikki
RUNNER-UP Lemmikki

Tarvittaessa voidaan jakaa lisäruusukkeita luokissaan sijoittuneille tai tsemppipalkinnot luokissaan sijoittumattomille.
Minibull-ERI Club Show 2024 jaetaan myös tavarapalkintoja sijoittuneille.